Субота, 21.04.2018, 11:45

                       

Апробація
Заходи для школярів
Наші публікації
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Пошук



Патрiотичне виховання







Форма входу
Логін:
Пароль:
Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Січень » 31 » У рамках проекту «Здоров’я дитини – запорука успіху» # Обласний майстер-клас Мамей О.В. «Використання арт-терапевтичних методик в діяльності

13:06
У рамках проекту «Здоров’я дитини – запорука успіху» # Обласний майстер-клас Мамей О.В. «Використання арт-терапевтичних методик в діяльності

Метою застосування арт-терапії в освіті є збереження або відновлення здоров’я учнів та їх адаптація до умов освітньої установи (А. Копітон)

У рамках проекту «Здоров’я дитини – запорука успіху» 25 січня 2018 року на базі ООІУВ (пл. Михайлівська, 17) науково-методичною лабораторією кафедри суспільно-гуманітарної освіти ООІУВ проведено ОБЛАСНИЙ МАЙСТЕР-КЛАС з проблеми «Використання арт-терапевтичних методик в діяльності класного керівника» за участю заступників директорів з виховної роботи, класних керівників.

У міні-лекції-презентації Чешенко О.І., методист НМЛ проблем виховання, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти ООІУВ аргументовано розкрила питання сучасних підходів до розбудови виховного здоров’язбережувального середовища навчального закладу на засадах партнерства вчителів, дітей, родини та громадськості відповідно до нових викликів у контексті реалізації державних стратегій виховання та здоров’язбереження, розбудови Нової української школи.

У діалогічній формі учасники обговорили зміст розбудови здоров’язбережувального середовища, механізми подолання проблем збереження здоров’я вихованців та дітей. Олена Іванівна обґрунтувала принципи педагогіки здоров’я, питання впровадження здоров’язбережувальних технологій превентивного впливу у навчально-виховну діяльність. Зазначила, що такий підхід потребує від УЧИТЕЛЯ враховувати інтенсивні етапи змін у житті дитини, інтелектуальні та психофізіологічні особливості. Означила критерії розбудови Школи сприяння здоров’ю. Провела із учасниками асоціативну вправу «Здоров’я – це …», brainstorming, вправу - руханку.

Обласний майстер-клас Мамей О.В. за темою «Використання арт-терапевтичних методик в діяльності класного керівника»

Керівник майстер-класу: Мамей Олена Вікторівна, практичний психолог Білгород-Дністровської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Одеської області – навчального закладу Школа культури здоров’я «Гармонія, Культура, Творчість», дійсного члену Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю (2009р.), «Освітньо-інформаційного центру з розвитку обласної мережі Шкіл сприяння здоров’ю» (2012р.), Дипломанта Міжнародної виставки «Сучасна освіта – 2010», Дипломанта ІІ Міжнародного конгресу «Місія вчителя в сучасному світі» (2012), учасника Міжнародної Інтернетконференції «Здоров’я дітей і школа» (2012), учасника проекту, фінансованого Європейським Союзом, за програмою тренінгового курсу «Формування здорового способу життя і профілактика ВІЛ/СНІДу» (з 2012) (програма майстер-класу додається).

У межах майстер-класу була проведена міні-лекція-презентація, в якій аргументовано були розкриті: значення арт-терапії як здоров’язбережувальної технології, її застосування у навчально-виховному процесі для збереженні або відновленні здоров’я учнів; види та форми арт-терапії такі як: драматерапія, ізотерапія, музикотерапія, ритмотерапія, казкотерапія, фототерапія, лялькотерапія, бібліотерапія та інші. Розглянуті відмінності індивідуальної та групової арт-терапевтичної роботи. Використання доцільних методів арт-терапії при роботі із сім’єю з метою корекції дитячо-батьківських взаємин. Презентовано авторський методичний посібник «Корекція сімейних відносин через арт-терапію».

З учасниками майстер-класу проведено ПРАКТИКУМ на оволодіння арт-терапевтичними техніками з метою ефективного їх використовування у діяльності класного керівника, це: вправи індивідуальної та групової арт-терапевтичної роботи, вправи-енергізатори, танце-рухова вправа, наративна терапія, казкотерапія.

Проведені вправи індивідуальної арт-терапевтичної роботи: техніка «Монотіпії» (індивідуальна робота), авторська вправа «Поганий характер» і «Як поганий характер перетворюється на добрий» (індивідуальна робота), «Лист до самого себе…» (наративна терапія) (вправи на усвідомлення власного внутрішнього стану, можливість проаналізувати його і знайти шляхи рішення проблем).

Були проведені вправи групової арт-терапевтичної роботи: «Каракулі» (робота в парах), «Малюємо рукою один одного» (робота в парах), «Малюнок по колу» (групова робота), «Моя група» (групова сумісна робота), «Розпізнання емоцій» (робота в малих групах), «Як виглядає доброта, щастя, любов...» (робота в малих групах) (вправи на стимулювання невербальної взаємодії, прагнення до співпраці, створення позитивного психоемоційного стану).

Проведені вправи-енергізатори: «Привітаємось незвичайно», «Масаж відчуттям»; танце-рухова вправа «Танець окремих частин тіла» (вправи на зняття тілесних блоків і затисків, зниження тривожності, створення позитивного психоемоційного фону, емоційне зближення учасників).

Із учасниками була проведена казкотерапія за авторською технікою сумісна казка «Жили були дві людинки «Можна» та «Не можна» (профілактика агресії, асоціальних відхилень у поведінці, профілактика комп’ютерної залежності).

При проведенні рефлексії «Педагогічна валіза» учасники відзначили, що свою педагогічну скарбничку вони поповнили арт-терапевтичними техніками, які здатні позитивно впливати на стан ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ, допомагають формувати особистість, її світогляд, життєві стратегії та сценарії, навчаючи дитину бути творцем власного життя; поповнили скарбничку техніками, які сприяють корекції дитячо-батьківських взаємин, зниженню тривоги, зміцненню позитивного ставлення до себе, самовираженню, розвитку почуттів та творчих здібностей, набуттю досвіду соціальних відносин, що дозволяє глибше зрозуміти інших і себе.

Учасники були ознайомлені з «ПОРТФОЛІО творчих педагогів – новаторів Одещини», підготовленого Чешенко О.І. (мультимедійна презентація):

Підсумки роботи: учасники відзначили, що проведений обласний майстер-клас Мамей О.В. сприяв розвитку їх професійної компетентності; формуванню нового педагогічного мислення; сприяв набуттю навичок застосовування елементів арт-терапії, арт-терапевтичних технік, як дієвого інструменту здоров’язбереження. А також знайомство із портфоліо творчих педагогів – новаторів Одещини сприятиме трансформації сучасних досягнень науки та передового педагогічного досвіду в практику їх роботи.

Учасники дійшли думки, що ідея першовартості здоров’я має гармонійно охоплювати всі аспекти шкільного життя, а здоровий спосіб життя – має стати складовою частиною стратегії навчального закладу. Відзначили високий рівень обласного майстер-класу, висловили щиру вдячність та щирі побажання організаторам.

Додається:

Чешенко Олена Іванівна, методист науково-методичної лабораторії проблем виховання, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, керівник правління обласного клубу «Творчість», регіональний координатор Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю

Категорія: Головні новини | Переглядів: 159 | Додав: VD_master | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Создание сайта VD-STUDIO, Одесса