Вівторок, 24.10.2017, 11:45

                       

Апробація
Заходи для школярів
Наші публікації
Календар
«  Серпень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Пошук

Патрiотичне виховання





Форма входу
Логін:
Пароль:

Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Серпень » 22 » ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР-НАРАДА МЕТОДИСТІВ РАЙОННИХ (МІСЬКИХ) МЕТОДИЧНИХ КАБІНЕТІВ, ЯКІ КООРДИНУЮТЬ РОБОТУ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

10:09
ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР-НАРАДА МЕТОДИСТІВ РАЙОННИХ (МІСЬКИХ) МЕТОДИЧНИХ КАБІНЕТІВ, ЯКІ КООРДИНУЮТЬ РОБОТУ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

21серпня 2015 року на базі ООІУВ (пл. Михайлівська, 17) науково-методичною лабораторією дошкільної та початкової освіти проведено обласний семінар-нараду за темою «Організація навчально-виховного процесу в початковій школі: здобутки, реалії та перспективи» для методистів районних (міських) методичних кабінетів, які координують роботу вчителів початкових класів.

Організатори заходу: Кравець Н. Ю., завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної та початкової освіти кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти ООІУВ, Хоменко О. А., методист НМЛ дошкільної та початкової освіти ООІУВ, Романчак Ж. І., методист науково-методичної лабораторії спеціальної та інклюзивної освіти кафедри управління розвитком освітніх систем ООІУВ акцентували увагу на питаннях щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі в 2015/2016 навчальному році.

Зміст семінару-наради було спрямовано на вирішення таких завдань:

-     довести до відома та обговорити особливості організації навчально-виховного процесу в 4-х класах у 2015/2016 навчальному році;

-     ознайомити та проаналізувати зміни до навчальних програм початкової школи;

-     спрямувати діяльність методичних служб на організацію науково-методичної підтримки вчителя початкових класів;

-     надати інформаційно-методичну допомогу щодо організації інклюзивного навчання в початковій школі;

-     ознайомити з методичними рекомендаціями щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах;

-     виробити рекомендації щодо науково-методичного супроводу професійної діяльності вчителів початкових класів.

У рамках проведення заходу обговорювались актуальні питання:

1. Нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення реалізації завдань Державного стандарту початкової загальної освіти.

Для ефективної організації навчально-виховного процесу в початковій школі в 2015/2016 навчальному році керуватися такими нормативними документами:

  • наказом МОН України від 20.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3 класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • наказом МОН України від 08.04.2015 № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді»;
  • листом МОН України від 22.05.2015 № 1/9-253 «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • листом МОН України від 26.06.2015 № 1/9-305 «Про особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»;
  • методичними рекомендаціями Одеського обласного інституту удосконалення вчителів щодо проведення Першого уроку (лист ООІУВ від 06.08.2015 № 303 «Про проведення Першого уроку у 2015/2016 навчальному році»).

Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані зі змінами, внесеними до навчальних програм. При викладанні навчальних предметів дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни в програмах. Щодо застосування додаткової навчально-методичної літератури, яка найкраще реалізовує методику навчання, то вчитель вільний у своєму виборі.

2. Особливості організації навчально-виховного процесу в 4-х класах у 2015/2016 навчальному році.

Під час планування навчально-виховної роботи та складанні поурочних планів враховувати зміни до навчальних програм для 4-х класів (наказ МОН України №1495 від 22.12.2014).

Враховуючи виниклі складнощі зі своєчасним державним забезпеченням школярів підручниками для 4 класів всіх видавництв можна сказати, що в першій чверті підручники в школи не надійдуть. Тому потрібно буде користуватися електронними версіями, які викладені на сайтах видавництв у вільному доступі (ця ініціатива підтримана заступником Міністра освіти і науки України П. Полянським).

3. Інклюзивне навчання в початковій школі: завдання та шляхи їх вирішення.

Одним із аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітньому закладі. Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії та якості навчання. Діти з особливими потребами стають частиною нашого життя, вони включаються в загальноосвітні школи, оточення, спільноти.

4. Нові вектори реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.

Національно-патріотичне виховання – один із основних напрямів виховної роботи. Акцент у виховній роботі слід перенести на засвоєння учнями народних традицій, сутності українських обрядів, народних свят, легенд, переказів, звичаїв та інше.

Соціальна та громадянська компетентності інтегруються через усі освітні галузі: українська мова, літературне читання, російська мова, математика, природознавство, «Я у світі», трудове навчання та музичне мистецтво, образотворче мистецтво та іноземна мова.

Керуватися  наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».

5. Використання інформаційного середовища в роботі курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

Під час проведення курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів кожен вчитель має попередньо зареєструватись на сайті кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти.

6. Професійне зростання вчителя початкової школи: нові виклики самоосвіти педагога.

Головним завданням освіти дорослих в сучасних умовах стає створення необхідних умов для навчання людини, здатності адаптуватися до змін навколишнього світу, надати вчителю можливість «бути самим собою», а також сформувати у нього «постійне бажання вчитися і створювати себе».

При підведені підсумків роботи обласного семінару-наради та обміну досвідом за активної участі методистів районних (міських) методичних кабінетів області, керівників районних (міських) методичних об’єднань вчителів початкових класів, вчителів початкових класів приватних шкіл та шкіл-інтернатів напрацьовано РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо науково-методичного супроводу професійної діяльності вчителів початкових класів у 2015/2016 навчальному році:

  • Обговорити на секційних засіданнях районних (міських) серпневих конференцій педагогічних працівників питання організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році.
  • Сприяти реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді в навчально-виховному процесі початкової школи.
  • Створювати оптимальні умови щодо підтримки, професійного росту та розкриття творчого потенціалу вчителів початкових класів.
  • Оновити банк даних про освітній рівень та кількісний склад педагогів початкової школи навчальних закладів Одеської області.

Кравець Н. Ю., завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної та початкової освіти кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів 

 

 

Категорія: Головні новини | Переглядів: 437 | Додав: VD_master | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Создание сайта VD-STUDIO, Одесса