Четвер, 24.05.2018, 08:07

                       

Апробація
Заходи для школярів
Наші публікації
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Пошук



Патрiотичне виховання







Форма входу
Логін:
Пароль:
Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПОСІБНИКИ З ОДГ/ОПЛ

 

Посібник Ради Європи для підготовки вчителів з питань освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини

 

Що необхідно зробити для підтримки вчителів, які прагнуть до розповсюдження демократичної культури, освіти з прав людини, активного громадянства через участь і у житті суспільства? Дослідження показали, що у всіх державах-членах Ради Європи вчителям необхідно набувати нових кваліфікацій для того, щоб відповідати вимогам сьогодення і вивчити, як можна викладати через поєднання підходів. У даному виданні описані ідеї та інструкції для вчителів і тренерів з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини, і наводяться конкретні приклади їх практичного застосування.

Посібник є результатом колективної роботи експертів з багатьох країн-членів Ради Європи.

 

Посібник Ради Європи «Демократичне врядування в школах»

Ця книга є практичним посібником, що покликаний побудувати міст між теорією та практикою у впровадженні освіти для демократичного громадянства в школі.

Що таке демократичне врядування і яким чином воно може бути корисним при підготовці у школах активних і дорослих громадян? Як школи та інші освітні заклади можуть оцінювати свій внесок у навчання учнів і студентів демократичному громадянству?

День у день досліджуючи спосіб, у який функціонують їх школи, обидва автори даного посібника – директори загальноосвітніх шкіл, описали свій шлях до демократії, щоб допомогти читачам оцінити, наскільки їх школи далеко зайшли на шляху впровадження освіти для демократії та запропонувати практичні поради щодо початку, продовження та оцінки цього шляху.

 

Том І  з ОДГ/ОПЛ  Навчаємо демократії

Базові матеріали з питань освіти для демократичного громадянства та прав людини для вчителів

Посібник розглядає ключові питання ОДГ/ОПЛ, включаючи компетентності для демократичного громадянства, цілі та основні принципи ОДГ/ОПЛ, а також загальний шкільний підхід до освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини.

Посібник складається з трьох частин. У частині І подаються основні принципи ОДГ/ОПЛ та визначається їх практична сторона і користь. У II частині включені рекомендації та інструменти для створення процесу конструктивістського та інтерактивного навчання, підтримки та оцінювання учнів у ньому. III частина містить ресурсні матеріали з питань ОДГ/ОПЛ для вчителів та учнів.

Інші томи цієї серії пропонують навчальні моделі та матеріали з ОДГ/ОПЛ для учнів від початкової до старшої школи.

Том ІІ з ОДГ/ОПЛ Зростаємо у демократії

Плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини

«Зростаємо у демократії» – книга, адресована вчителям, які бажають включити освіту для демократичного громадянства (ОДГ) та освіту з прав людини у щоденне викладання своїх предметів. Дев’ять розділів, кожен з яких складається з чотирьох уроків, крок за кроком надають необхідні інструкції, містять роздаткові матеріали для учнів та базову інформацію для вчителя. Загалом посібник розрахований на повний річний навчальний план.

Навчальний посібник розроблено як інструмент для вчителів різних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з дітьми 10–11 років. Навчальний матеріал у цьому посібнику поданий у легкій, доступній формі, що дозволяє використовувати його як при викладанні спеціального навчального курсу, так і при викладанні окремих модулів і тем на уроках із різних навчальних дисциплін, у позакласній і позашкільній роботі. Книга вміщує плани уроків, рекомендації для вчителів та керівників шкіл, роздаткові матеріали для учнів. Посібник перекладено та адаптовано до умов викладання у школах України та призначено для вчителів, методистів, студентів педагогічних вишів. Посібник може бути використаний у системі підвищення кваліфікації вчителів та системі післядипломної педагогічної освіти.

Метою ОДГ/ОПЛ є формування активного громадянина, здатного брати участь у житті демократичного суспільства. Саме тому курс ОДГ/ОПЛ базується та підтримує активні та проблемно спрямовані форми навчання. Шкільна громада розглядається як сфера автентичного досвіду, де молодь може навчатись активній участі та демократичному прийняттю рішень, а також вміти брати на себе відповідальність з раннього віку. Ключові поняття ОДГ/ОПЛ розглянуті в посібнику як засоби навчання впродовж життя.

Том ІІІ з ОДГ/ОПЛ Живемо в демократії

Плани уроків з питань освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини для загальноосвітніх навчальних закладів

Ця книга містить дев’ять навчальних тем з освіти для демократичного громадянства та освіти прав людини. Плани уроків надають покрокові інструкції та включають роздаткові матеріали для учнів і базову інформацію для вчителів. Посібник може бути використаний для підготовки вчителів, а також в системі післядипломної освіти з питань ОДГ та ОПЛ. Досвідчені вчителі зможуть використати матеріали видання для реалізації власних ідей під час викладання.

Посібник вміщує матеріали для викладання протягом навчального року для учнів ЗНЗ (7-9 класи).

Навчальний посібник розроблено для педагогів, які викладають різні навчальні дисципліни та працюють у галузі громадянської освіти. Навчальний матеріал у цьому посібнику поданий у легкій, доступній формі, що дає змогу використовувати його як під час викладання спеціального курсу, так і при викладанні окремих модулів і тем на уроках з різних навчальних дисциплін.

Важливо, що цей посібник укладено з урахуванням того, що поняття та приклади, наведені в змісті вправ і уроків, характерні як для країн Європи, так і для України. Саме тому укладачі посібника та його перекладачі адаптували саме термінологію, а не зміст посібника, який є цінним своєю автентичністю та тим, що він був успішно апробований у навчальних закладах багатьох європейських країн.

Метою ОДГ/ОПЛ є формування активного громадянина, здатного брати участь у житті демократичного суспільства. Саме тому курс ОДГ/ОПЛ базується та підтримує активні та проблемно спрямовані форми навчання. Шкільна громада розглядається як сфера автентичного досвіду, де молодь може навчатись активній участі та демократичному прийняттю рішень, а також вміти брати на себе відповідальність з раннього віку. Ключові поняття ОДГ/ОПЛ розглянуті в посібнику як засоби навчання впродовж життя.

 


Том ІV з ОДГ/ОПЛ Беремо участь у демократії

Плани уроків з ОДГ/ОПЛ для старших класів середньої школи

Посібник містить дев’ять розділів, кожен із яких складається переважно з чотирьох уроків і зосереджується на ключових поняттях ОДГ/ОПЛ. Плани уроків – це покрокові інструкції, що містять роздатковий матеріал для учнів і довідкову інформацію для вчителів. Так, посібник підходить для майбутніх педагогів, вчителів-початківців, а також тих учителів, які підвищують свою кваліфікацію у сфері ОДГ/ОПЛ без відриву від основної роботи. Досвідчені учителі також можуть спиратися на ідеї і матеріали видання. Посібник вміщує навчальний план, розрахований на весь навчальний рік для учнів старших класів середньої школи (10–12 класи), але завдяки тому, що кожен розділ можна використовувати окремо, забезпечує вчителям свободу дій.

Метою ОДГ/ОПЛ є формування активного громадянина, здатного брати участь у житті демократичного суспільства. Саме тому курс ОДГ/ОПЛ базується та підтримує активні та проблемно спрямовані форми навчання. Шкільна громада розглядається як сфера автентичного досвіду, де молодь може навчатись активній участі та демократичному прийняттю рішень, а також вміти брати на себе відповідальність з раннього віку. Цей посібник для старших класів середньої школи фокусується на ключових компетентностях, які дають молоді можливість брати участь у демократичному процесі прийняття рішень і долучатися до вирішення завдань динамічного плюралістичного суспільства. Ключові поняття ОДГ/ОПЛ розглянуті в посібнику як засоби навчання впродовж життя.

 

Том V з ОДГ/ОПЛ Досліджуємо права дітей

Дев’ять коротких проектів для учнів 1-9 класів середньої школи

Діти мають знати та цінувати свої права, вміти користуватися ними. Для цього школам потрібно забезпечувати широкий спектр пізнавального досвіду в галузі освіти з прав дітей, що сприятиме підвищенню рівня розуміння учнями своїх прав як в школі, так і в повсякденному житті. Щоб заохотити дітей до цього, учителям необхідно створити середовище, в якому панує дух демократії та поваги до прав людини.

Цей навчальний посібник розроблено для вчителів різних предметів, які шукають навчальні матеріали з викладання прав дітей учням 1-9 класів середньої школи. Посібник побудовано відповідно до спірального навчального плану, який дає змогу учням досліджувати свої права поступово – із року в рік. Однак, кожен розділ є самостійною темою, що дозволяє використовувати матеріали, наведені в посібнику, при викладанні окремих модулів і тем на уроках з різних навчальних дисциплін.

Посібник містить такі важливі елементи:

– Короткий вступ з інформацією про концептуальні рамки та щодо навчання, яке базується на практичних прикладах.

– Дев‘ять коротких проектів чотирьох уроків для учнів 1-9 класів середньої школи.

– Детальні описи та плани уроків.

– Підхід, заснований на виконанні завдань.

– Додаток, що містить нормативно-правові ресурси (включаючи Конвенцію про права дитини та ілюстровану версію Конвенції), а також базову інформацію про права дітей.

 

Том VІ з ОДГ/ОПЛ Навчання демократії

 Збірник практичних занять з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини

Цей посібник для вчителів вміщує підбірку вправ та навчальних ігор з освіти для демократичного громадянства (ОДГ) та освіти з прав людини (ОПЛ), які можуть бути використані у школах під час викладання навчальних предметів, проведення виховних заходів та у позакласній і позашкільній роботі з учнями. Вправи та навчальні ігри, що представлені у збірнику, сприяють створенню умов для активної роботи учнів, а також пропонують приклади та підходи до розуміння загальних принципів демократії та прав людини. Більшість вправ можуть бути адаптовані для різних вікових груп учнів, відповідно й рівень обговорень буде відрізнятися.

Широке коло підходів відображає той факт, що свій внесок у цю книгу зробили автори з усіх частин Європи. Вони звернулися до різних джерел і традицій викладання і навчання та відібрали ті заняття, які їм знайомі з практичного досвіду та були апробовані в класі. Разом з тим, існує загальне розуміння ОДГ/ОПЛ, яке відображене у кожній частині цієї книги, і на яке є посилання в описі кожного практичного заняття.

Цей посібник пропонує користувачам можливість обрати та випробувати різні традиції та підходи до освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини.

Брошура про посібники з ОДГ/ОПЛ

 

Создание сайта VD-STUDIO, Одесса