Субота, 22.09.2018, 10:56

                       

Апробація
Заходи для школярів
Наші публікації
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Пошук



Патрiотичне виховання







Форма входу
Логін:
Пароль:
Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

23 листопада відбулася обласна (не)Конференція за участю вітчизняних та європейських експертів «Освіта для демократичного громадянства: школа, влада, громада». У заході взяли участь міжнародні та провідні українські експерти з питань розвитку громадянських компетентностей, учителі, директори шкіл, учні, майстер-тренери та тренери проекту з ОДГ/ОПЛ, представники влади та громади, ЗМІ. Модератори заходу - Любов Задорожна та Оксана Левчишена, експерти проекту DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні».

Даний форум є черговим етапом швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU», який впроваджується в Одеській області з 2014 року. Проект проходить в рамках Швейцарської стратегії співробітництва для України на 2015 – 2018 роки в межах напряму «Врядування та відновлення миру».

З привітальним словом до учасників звернувся Олександр Лончак, директор Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, який у своїй промові наголосив на тому, що пілотування проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU», яке стало можливим завдяки ініціативі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, є великою відповідальністю для освітньої спільноти Одещини. Участь освітніх закладів у Проекті відкрила можливості для налагодження стратегічного бачення цінностей, місії та цілей школи, дала поштовх до діалогу щодо викликів і потреб та шляхів їх реалізації у процесі демократизації школи, як передумови створення Нової української школи.

Наталія Протасова, керівник швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентснотей в Україні - DOCCU», голова ГО «Розвиток громадянських компетентснотей в Україні», доктор педагогічних наук, професор, зазначила, Освіта для демократичного громадянства та Освіта з прав людини відіграють ключову роль у «формуванні нового дієвого та відповідального громадянина України, який здатен приймати участь в житті своєї громади та суспільства в цілому, через створення демократичного середовища в місцевих громадах».

Любов Задорожна, заступник директора ООІУВ з науково-методичної та навчальної роботи, кандидат філософських наук, ознайомила учасників із процесом імплементації Освіти для демократичного громадянства та Освіти з прав людини в освітній простір Одещини. Так за результатами проекту в області налагоджується співпраця в межах школи та між школами; впроваджуються заходи і проекти, які спрямовані на розвиток співпраці школи та громади; створюються групи підтримки в районах у складі місцевих громадських організацій, освітніх органів влади, пілотних навчальних закладів та активних вчителів.

Гудрун Паїнсі, координатор з питань освіти Культур Контакт Австрія, проектний офіс Одеса, наголосила на тому, що в контексті реалізації Концепції Нової української школи актуалізується професійна перепідготовка вчителів, зокрема розвиток соціальних та громадянських компетентностей є базовою основою для реалізації компетентнсіного підходу в освіті.

Лариса Шегида, керуюча справами Южненської міської ради, та Наталія Лукіянчук, за дорученням голови Великомихайлівської районної ради Катерини Лаптієнко, поділилися досвідом Good Governance, що є тією суспільною цінністю, яка сприяє забезпеченню добробуту громадян та ствердженню основних демократичних цінностей. Використання школою освітнього потенціалу громадських організацій, взаємодія з органами місцевого самоврядування, ЗМІ, бізнесом, участь у соціальних проектах сприяє поглибленню громадянської свідомості усіх учасників освітнього процесу. І сам процес взаємодії з місцевою владою та громадянським суспільством – важливий елемент практичного досвіду участі в демократичному процесі як для учнів, так і для вчителів, батьків, представників громади та влади.

Основна ідея (не)Конференції «Освіта для демократичного громадянства: школа, влада, громада» - поширення досвіду успішних практик вчителів, керівників шкіл області у розбудові нової української школи на засадах демократичного врядування та забезпечення прав людини, - була розкрита через низку експертних секцій:

- «Політика, механізми, результати впровадження ОДГ/ОПЛ» (Модератори: Юлія Молчанова, Лариса Жабенко)

- «Готовність і спроможність школи-влади-громади до взаємодії» (Модератори:Любов Задорожна, Оксана Левчишена )

-«Забезпечення прав людини - в освіті і через освіту» (Модератор: Інна Семенець-Орлова)

-«Соціальні компетентності у демократичному освітньому середовищі» (Модератори: Гудрун Паїнсі ,Світлана Здрагат)

-«Урок через призму демократичних цінностей і практик» (Модератори: Олена Котенко , Наталія Кравець )

-«Медіа-компетентність в освітньому просторі через призму ОДГ/ОПЛ» (Модератор: Денис Левчишен).

Вчительські та учнівські локації були присвячені розкриттю ролі імплементації Освіти для демократичного громадянства та Освіти з прав людини в освітній простір Одещини як фактора розвитку місцевої демократії:

- «Практики взаємодії директор-вчитель-учень на засадах демократичного врядування» (Модератори: Світлана Воронова , Наталія Коптєва)

-Соціальна згуртованість на демократичних засадах: успішні практики» (Модератори: Алла Ганєва ,Наталія Лукіянчук)

-«Бажання, потреби та права людини: можливості для забезпечення» (Модератори: Олена Шмелькова, Сергій Настечин)

-«Методи та способи соціальної взаємодії в освітньому просторі на засадах ОДГ/ОПЛ» (Модератори: Наталія Шатайло, Світлана Витупоренко)

-«Інструменти демократичного уроку: що і як» (Модератори: Олена Чабан, Лариса Кононенко)

-«Ми маємо право: учнівське самоврядування в дії» (Модератори: Марія Гриньова, Олександр Герега)

Особливістю (не)Конференції стали стартап нових ідей та участь учнів як рівноправних учасників заходу. Так учасники обласної школи громадянської партиципації дорослих та молоді «УСі В ДІЇ !», а саме лідери учнівського самоврядування ділилися досвідом співучасті в управлінні школою та дієвими інструментами захисту та реалізації свої прав.

Протягом усієї (не)Конференції діяв «Відкритий мікрофон», і учасники мали змогу поставити питання до експертів проекту та представників влади, а також висловити свої думки з приводу імплементації Освіти для демократичного врядування та Освіти з прав людини в освітній простір Одещини та її роль у розвитку демократичного врядування в регіоні.

Ключовими для розкриття тематики (не)Конференції можна визначити слова Рольфа Голлоба, керівника швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентснотей в Україні – DOCCU”, експерта Ради Європи профессора Цюріхського педагогічного університету: «The society of today needs the ideas and the commitment of all. In a democracy all help to solve the tasks together. Democracy means: a state not FOR the people, but BY the people». Отже, нагальною нашою потребою і одним із ключових завдань школи, влади та громади є перехід до демократії участі: «Ми всі разом працюємо на загальну користь». Це і є основний меседж (не)Конференції.

 

Создание сайта VD-STUDIO, Одесса